etikett

onsdag 25. november 2015

Reklameanalyse

Denne reklame annonsen er fra Comforta beds som er en seng leverandør som selger senger og har vunnet mange priser og er kåret til "Top brand 2015"

Reklamen er hentet fra interiørbladet kk, målgruppen er for de som er på jakt etter en ny seng og interiør elskere.
På bildet ser vi en baby som sover i en alt for stor pysjamas og briller, med en rød bok. Nederst på bildet ser vi logoen til Comforta og slag ordet : "Sleep like it used to be".

På bildet så er det den røde boken og babyen som fanger blikket vårt med en gang. Grunnen til at boken er veldig sentral er at den røde fargen skiller seg ut fra de lyse fargene rundt. Ut i fra at babyen sover, har en pysjamas på seg og en hodepute forstå vi at babyen ligger i en seng.

Tolkning: Vi forstå alle at babyen sover i en pysjamas som ikke er hans, dette kan bety at det egentlig skal være en voksen mann. Babyer er "kjent" for å sove godt, uforstyrret og ingen bekymringer som kanskje vil si at denne sengen får deg til å sove som en baby. Med "Sleep like it used to be" vil Comforta fortelle med bilde at alle har vært en baby å sovet som en stein og være voksen kan være utfordrerne å søvn kan være vanskelig og da fortjener alle en god seng å legge seg i, i slutten av en stressende dag.

Vurdering: Budskapet i denne reklamen er at Comforta beds får deg til å sove som en baby.
Innlegget er ikke ferdig....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar